-
24 اسفند 1397, 10:40 #1
آب بندی ماشين های صفر كيلومتر Engine break-in
براي آبندي صحيح در 750 كيلومتر اول از رفتن به سر بالاپيها با اتومبيل پر از بار دوري كنيد و دنده هاي اتومبيل را طوري عوض كنيد كه دور موتور ما بين 2500 تا 4000 دور قرار گيرد واز فشار آوردن به موتور در زمان شتابگيري جلوگيري كيند دنده مرده و تخته گاز نرويد و حتي الامكان با دورهاي ثابت در مسير طولاني حركت نكنيد (مسيرهاي اتوبان ) بعد از 750 كيلومتر اول 750 كيلومتر ديگر داريد كه در زمان رسيدن به 1000 كيلومتر مي بايست روغن موتور را در بعضي اتومبيلها تعويض كنيد (سرويس اوليه) و براي اولين سرويس از روغن موتور اتومات (50-20 يا بهتر ) استفاده كنيد و موتور اتومبيل را در 750 كيلومتر دوم به ترتيب در سه تقسيم 250 كيلومتر مابين 2500 تا 4500 و 5000 و 5500 در زمان تعويض دنده استفاده كنيد و همچنان از شتابگيريهاي سريع و فشار آوردن بر موتور در سربالاپيها و در زمان دور پايين موتور (دنده مرده ) بپرهيزيد و تخته گاز نكنيد و از دنده معكوس نيز استفاده نكنيد .
ویرایش توسط operator : 24 اسفند 1397 در ساعت 16:37
-
24 اسفند 1397 10:40 # ADSآگهی بازرگانی تبلیغات هوشمند
- تاریخ عضویت
- امسال
- نوشته
- 1026
-
24 اسفند 1397, 16:37 #2
سعي كن سرعت متغير باشه و هيچ دنده اي بيكار نمونه
بهتره عادي رانندگي كني دور رو زياد پر نكني
بهتره برا دنده عوض كردن حد اكثر تو جايي كه بالا ترين گشتاور بدست مياد عوض كني 1000 تا ازش بيشتر نشه
تا اونجا كه ميتوني از معكوس استفاده نكن
رسيدن به سرعت بالا هم هيچ مشكلي نداره فقط سرعت ثابت و فشار رو موتور يكسان نباشه
رو موتور فشار ناگهاني نيار سريع شتاب نگير تيك اف رو هم كه كاملا بيخيال شو چون 2000 آدمو هوايي ميكنه برا شتاب و تيك اف
و از همه مهمتر اينكه بايد تو اين مدت دوبار روغن و يه بار هم فيلتر عوض كني چون تو كارخونه يه مقدار مواد ريز تو موتور ميمونه كه بايد سريع خارج بشه تا موتور اسيب نبينه
-
24 اسفند 1397, 16:38 #3
در كل بهتره بگيم كه نبايد گاز رو براي مدت زيادي ثابت نگه داشت.دليلشم تو سيستم روغن كاريه.
-
24 اسفند 1397, 16:39 #4
اين كارا نبايد بشه :
گاز و تا ته بدي و يه دفعه شتاب بگيري
دور موتور كمتر از 2500 باشه
با يه سرعت مدت زياد بروني
تو سر بالايي يا با ظرفيت كامل بروني
توصيه آب بندي:
تا 1000 تا يه دفعه شتاب نگير
از صفر تا750 دور موتور از 2500 تا 4000
نه كمتر باشه نه بيشتر
از 750 تا 1000از 2500 تا 4500
از 1000 تا 1250از 2500 تا 5000
از 1250 تا 1500 از 2500 تا 5500
اينا يعني راه مي يفتي و جلوت باز بود تو اين كليومتر ها دور موتور رو تا اين حد ببر بالا
مي توني تو 500 و 1000 و 1500 روغن عوض كني
ولي 1000 تا هم مي توني عوض كني
اون براي ماشين هاي قديمي تره يعني موتورشون قديمي تر باشه
كارايي هم كه نبايد بكني رو كه واست گفتم ولي با يه سرعت و يه دور موتور مدت زياد نرون
همه دنده ها رو هم امتحان كن
-
24 اسفند 1397, 16:39 #5
البته يه چيزي در مورد آب بند بگم كه تا حالا بهش زياد پرداخته نشده
اين كه يه كمپاني اعلام ميكنه محصولاتش نياز به آب بندي ندارن به خاطر كيفيت كار بالا توي توليداتشونه و اطمينان از اينكه سطوحي كه بايد سيقلي باشن كاملا سيقلي هستن و بدون شك هيچ نوع مواد زائدي توي قسمتهاي مختلف ماشين نمونده
ضمن اينكه آچار كشي ها به درستي انجام شده و همه چيز با دقت بسته شده
تو محصولات ايراني بهتره آب بندي رو جدي بگيريم
چون كيفيت ساخت مواد خيلي پايينه
فالبها كهنه هستن و دستگاه هاي تراش فرسوده
مونتاژگر ها بي توجه هستن